Haberler

İnsan Hakları ve Demokrasi Haftasını Kutladık.

İnsan Hakları ve Demokrasi Haftasını 2/B Sınıf Öğretmenimiz Yeliz Aslan KAZAN Koordinatörlüğünde Okulumuz Konferans salonunda kutladık.

Devamı

Tutum Yatırım Ve Türk Malları Haftası

Devamı

BİZDEN

Milli Eğitim Bakanlığınca, çocukların gelişim sürecinde etkin birer rol model olan velileri pratik bilgilerle daha aktif bir şekilde desteklemek amacıyla hazırlanan "BİZDEN" adlı aylık bülten, bugün öğrencilerimize dağıtıldı.

Devamı

İnsan Hakları Haftası İle İlgili 2/B Sınıfının Prova çalışması

İnsan Hakları Haftası Prova Çalışması.

Devamı

Bilim Kulübü Öğrencilerimizden Gökhan ve Ahmet'in Çalışmaları

Bilim Kulübü Öğrencilerimiz hayellerindeki ürünleri yapmaya başladılar.

Devamı

Sınıfları Ziyaret Ettik.

Sınıf Ziyaretimiz.

Devamı

Doğukan'ın yeni çalışması.

Doğukan

Devamı

Okulumuz Öğrencileri arasında Mangala Turnuvası Başladı.

Mangala Oyunu Tarihi Mangala oyununun tarihi çok eskilere dayanıyor aslında. Eskiden eğlence amaçlı değil de daha çok kayıt tutmak için kullanıldığına dair bazı bilim insanlarının teorileri var. Mangala o zamanlar taşlar ile değil daha çok tohumlar ile oynanıyormuş. Eğlence amaçlı oynanması ise ilk olarak Orta Asya'da Türkler ile birlikte görülüyor. Mangala oyunu basit bir oyun gibi görünse de bazı kavramları sembolize ediyor. Mesela 12 oyuk 12 ayı, oyukların içinde bulunan her bir 4 taş 4 ayı, sağda ve solda bulunan hazineler ise Doğu ve Batı'yı sembolize ediyor. Yani görüşler bu ağırlıkta. Mangala oyunu, Anadolu'da da uzun yıllardır oynanan köklü bir oyundur. Bazen mangala, bazen mancala bazen de mankala ismiyle anılıyor. Eskiden Köçürme dendiği de biliniyor. Ama günümüzde, dünyada Mangala adıyla bilinir bir hal almış. Bu kelimedeki "g" harfi bazen değişip "c" ya da "k" halini de alıyor. Anadolu'nun çeşitli yörelerine göre bambaşka isimler de kullanılıyor ama. Konya'da meneli taş, Safranbolu dolaylarında ise altıev adıyla biliniyor. Karaköse Mahallesinde Çakıl taşı olarak isimlendiriliyor. Kuralları yöreden yöreye değişiklik gösterebiliyor. Kimi kaynaklarda Sakaların, Göktürklerin, Uygurların da oynadığı yazsa da bu bilgi kesin değildir. 16 yüzyıldan itibaren Osmanlı minyatürlerinde Mangala tasvirlerine rastlanıyor. Mangala oyunu ile benzer mantığa sahip oyunlar, Avrupa'da da yüzyıllardır oynanıyor aslında. Ama muhtemelen doğu kültüründen batı kültürüne geçmiş Mangala oyunu. Mangala Kelimesinin Kökeni Kelimenin kökeni hakkında çeşitli fikirler vardır. Bunlardan ilk görüş, oyunun adının Arapçadan alındığını ve taşımak, aktarmak anlamına gelen "nakl" kökünden geldiğini savunuyor.Diğer görüş ise Türkçede en küçük askeri birlik olan "manga" kelimesinden türetildiği şeklinde. İki teori de mantıklı görünse de hangisinin doğru olduğunu şu anlık tam olarak bilemiyoruz. MANGALA OYUNU NASIL OYNANIR?   Mangala Türk Zeka ve Strateji Oyunu iki kişi ile oynanır. Oyun tahtası üzerinde karşılıklı 6'şar adet olmak üzere 12 küçük kuyu ve her oyuncunun taşlarını toplayacağı birer büyük hazine bulunmaktadır. Mangala Oyunu 48 taş ile oynanır. Oyuncular 48 taşı her bir kuyuya 4'er adet olmak üzere dağıtırlar. Oyunda her oyuncunun önünde bulunan yan yana 6 küçük kuyu, o oyuncunun bölgesidir. Karşısında bulunan 6 küçük kuyu rakibinin bölgesidir. Oyuncular hazinelerinde en fazla taşı biriktirmeye çalışırlar. Oyun sonunda en çok taşı toplayan oyuncu oyun setini kazanmış olur. Oyuna kura ile başlanır. Oyunda 4 ana temel kural vardır.   1. TEMEL KURAL: Kura neticesinde başlama hakkı kazanan oyuncu kendi bölgesinde bulunan istediği kuyudan 4 adet taşı alır. Bir adet taşı aldığı kuyuya bırakıp saatin tersi yönünde, yani sağa doğru her bir kuyuya birer adet taş bırakarak elindeki taşlar bitene kadar dağıtır. Elindeki son taş hazinesine denk gelirse, oyuncu tekrar oynama hakkına sahip olur. Oyuncunun kuyusunda tek taş varsa, sırası geldiğinde bu taşı sağındaki kuyuya taşıyabilir. Hamle sırası rakibine geçer. Her seferinde oyuncunun elinde kalan son taş oyunun kaderini belirler.   2. TEMEL KURAL: Hamle sırası gelen oyuncu kendi kuyusundan aldığı taşları dağıtırken elinde taş kaldıysa, rakibinin bölgesindeki kuyulara da taş bırakmaya devam eder. Oyuncunun elindeki son taş, rakibinin bölgesinde denk geldiği kuyudaki taşların sayısını çift sayı yaparsa (2, 4, 6, 8 gibi) oyuncu bu kuyuda yer alan tüm taşların sahibi olur ve onları kendi hazinesine koyar. Hamle sırası rakibine geçer.   3. TEMEL KURAL: Oyuncu taşları dağıtırken elinde kalan son taş, yine kendi bölgesinde yer alan boş bir kuyuya denk gelirse ve eğer boş kuyusunun karşısındaki kuyuda da rakibine ait taş varsa, hem rakibinin kuyusundaki taşları alır, hem de kendi boş kuyusuna bıraktığı taşı alıp hazinesine koyar. Hamle sırası rakibine geçer.   4. TEMEL KURAL: Oyunculardan herhangi birinin bölgesinde yer alan taşlar bittiğinde oyun seti biter. Oyunda kendi bölgesinde taşları ilk biten oyuncu, rakibinin bölgesinde bulunan tüm taşları da kazanır. Dolayısıyla, oyunun dinamiği son ana kadar hiç düşmez.

Devamı

İngilizce Öğretmeni Taner ERYILMAZ başkanlığında Okulumuz Öğrencilerinden Bilim Kulübü Oluşturuldu.

Bilim kulübü üyeleri çalışmalarına başladı.

Devamı

Doğukan KAPTAN'nın yeni tasarımı

Okulumuz 2/A sınıfı öğrencilerinden aynı zamanda okulumuz bilim kulübü öğrencisi Doğukan KAPTAN'ın yeni tasarımı.

Devamı

2-A Sınıf Öğrencisi Doğukan KAPTAN'ın rüzgar gücü ile çalışan kendi tasarımı araba yaptı.

Okulumuz Bilim Kulübü 2-A sınıfı Öğrencilerinden Doğukan KAPTAN'nın rüzgar gücü ile hareket eden kendi tasarımı olan araba yaptı.

Devamı

Matematik Atölyesi Çarpma Makinesi

Çarpma Makinesi İle ÇArpma İşlemi Öğrencilerin İlgisini Çekti.

Devamı

Ahşap Atölyesi Etkinlikleri

Devamı

Satranç Kurslarını Ziyaret ettik.

Satranç Kurslarını Ziyaret ettik.

Devamı